Den grønne Kanal forside |
Vort elektroniske medlemsblad |
efterår 2009 | ||
Studiet direkte 3616 0023 Lokalradio Den økologiske museum radiouniversitetet
udstiller FMradio mere skole, Computeren mv. Elevator nyhedskommentarer
|
Børn skal have en sund opvækst og det betyder at man skal anvende pædagogik frem for straf, fordi det virker bedre. Statistisk finder man jo altid en overvægt af sociale problemer i de lavere sociale lag, men man kan altså bedre på det ved at give øget uddannelse til de unge. Ved at øge niveauet lidt i det eksisterende uddannelsessystem vil man yderligere spare de store udskrivninger til social reparation efter det lavere uddannelsesniveau. Man skal erstatte udsigtsløsheden hos de unge med den forunderlige verden som lærdom og forskning . kan være. Simple ting som et arbejde kan fjerne store problemer og vi skal sætte ting i gang i samfundet for at skabe optimisme og omsætning. Vi mangler kunst, kultur og nytænkning indenfor samfundstænkning og videnskab så vi skulle ruste os til fremtiden ved at sætte projekter i gang nu og det vil betale senere. At ende med at foreslå at fratage de unge deres ansvar og visionære muligheder som straf er operationelt udueligt omend populistisk. Det paradoksale er at løsningen er at give de unge mere ansvar for samfundet. Vi må acceptere at løsningen er at forbedre demokratiet. Vi ved at folks følelse af demokrati, starter ved brødet, så man ville nå langt ved at tildele lønnet arbejde til dem man kalder utilpassede unge og det ville være billigere i sidste ende. Man kan nok ikke forvente at ordensmagten kan holde øje vores børn og bringe dem hjem som det argumenteres. Den humoristiske ville nok foreslå at forældrene fik kontrol med fodlænken, så de kunne hente deres rådne unger selv og nogen gange er humor eneste oplivende element i politik.
Et digt om fodlænker til 12 årige børn: Devisen lyder straks igen i dag Nu skal de ha smæk i deres bag ellers får jeg hjerteslag sådan nogen Bølle Brian bank næh ikke tag min pengetank til skoler, studier og sådan pjank |
forår 2009
|